The abstract compositions of the Pune, India-born, Saudi-Kuwaiti artist Munira Al-Kazi take form in painting and printmaking, especially etching. Beginning as an oil painter, Al-Kazi pursued a degree at London’s Central School of Art and Design, where she developed an interest in printmaking techniques. After her graduation in 1961, Al-Kazi worked from her studio in London, holding exhibitions of paintings and etchings in Europe and the Middle East until the 1970s before moving to Ibiza in Spain. In the early 2000s, she began to incorporate digital media into her practice. Since the 1960s, Al-Kazi’s prints and paintings have been collected by several international institutions, including the Victoria and Albert Museum in London and MoMA in New York. Her work has also appeared in exhibitions across Europe, the Middle East and the United States, with a notable appearance at the inauguration of Kuwait’s Sultan Gallery in 1969.
تتخذ التكوينات التجريدية أشكالها، لدى الفنانة السعودية –الكويتية المولودة في مدينة بونا الهندية منيرة القاضي، في الرسم والطباعة الفنية، وخاصة تقنية الحفر بالحوامض. بدأت القاضي بالرسم الزيتي، وتابعت تحصيلها الفني للحصول على بكالوريوس من الكلية المركزية للفنون والتصميم في لندن، حيث طورت اهتمامها في تقنيات فن الحفر. بعد تخرجها عام 1961، عملت القاضي في مشغلها الخاص في لندن، وأقامت المعارض للوحاتها الزيتية وأعمال الحفر في أوروبا والشرق الأوسط حتى السبعينات قبل انتقالها إلى ايبيزا في اسبانيا. وبدأت في أوائل الألفينات باستخدام الوسائط الرقمية في فنها. تم اقتناء مطبوعات ولوحات القاضي منذ الستينيات من قبل عدة مؤسسات دولية، من ضمنها متحف فكتوريا وألبرت في لندن، ومتحف الفن الحديث (موما) في نيويورك. كما ظهرت أعمالها أيضاً في معارض عدة، في أنحاء أوروبا والشرق الأوسط والولايات المتحدة، مع ظهور متميّز في جاليري سلطان في الكويت عام 1969.